Wiedźma Wie

Karma wg. Europejczyka a Chińczyka

karmaDawno nie pisałam niczego o Chinach, dlatego dzisiaj pokusiłam się o wpisie o jedzeniu. Jak jemy my, a jak jedzą Chińczycy. Pokażę to za pomocy tabelki, bo bo różnic jest tak dużo, że można by napisać książkę. Dlatego pokusiłam się o mocne uogólnienia i generalizowanie. Także broń Krasnalu nie traktujcie mojej tabelki jak wiedzy pewnej i objawionej, niemniej nie zapominajcie też, że jej nie wymyśliłam <|;^* (Inspiracją do tego wpisu jest moja rosnąca tęsknota za azjatyckim żarciem.)

Europa (środkowa, nasza polska) Chiny (Pekin)
Narzędzia Widelec i nóż, łyżka, łyżeczka Pałeczki. Opcjonalnie łyżka.
Sposób przygotowania Gotowanie i smażenie Smażenie
Podstawa posiłków Pieczywo i ziemniaki Ryż/ makaron i mięso
Czas spożywania Rano, popołudniu i wieczorem, co dla każdego znaczy coś innego. Okolice 7, 12 i 18 godziny.
Temperatura posiłków Zimne i gorące. Coraz popularniejszy staje się witarianizm zakazujący spożywania potraw poddanych obróbce cieplnej w temperaturze powyżej 42 stopni. Ciepłe i gorące. Wszystko co zimne jest uznawane za niezdrowe.
Ilość głównych posiłków 3 do 5. Modne zasady propagują jedzenie dużej ilości małych, częstych posiłków. 3
Obfitość posiłków Niewielkie lub średnio obfite Obfite.
Popijanie posiłków Niezalecane przed dietetyków, mimo to do posiłków popularnie pija się wodę lub zimny napój. Zawsze, gorącą wodą.
Suplementy Popularne, często uznawane za konieczność w zdrowej diecie Niezalecane, uznawane za niezdrowe i
Potrawy i zwyczaje uznawanie za zdrowe Jedzenie śniadań, spożywanie dużej ilości surowych warzyw i owoców, spożywanie dużej ilości zieleniny, wegetarianizm, weganizm, suplementacja diety. Picie czystej wody. Jedzenie śniadań, herbata, picie gorącej wody. Ciepłe potrawy, warzywa i owoce gotowane al’dente. Gotowanie zgodnie z zasadami kuchni 5 przemian. Mięso.
Potrawy i zwyczaje uznawanie za niezdrowe Spożywanie produktów przetworzonych, smażonych i z białej mąki. Unikanie surowych warzyw i owoców. Picie kolorowych napojów gazowanych. Spożywanie mocnych alkoholi i cukrów prostych, przemysłowe słodycze, ostre przyprawy, przejadanie się/ głodzenie. Podjadanie między posikam. Spożywanie dużej ilości surowych warzyw i owoców, spożywanie dużej ilości zieleniny, wegetarianizm, weganizm, suplementacja diety, spożywanie zimnych potraw, picie zimnych napojów gazowanych, spożywanie alkoholu, kawy, czekolady i innych słodyczy.
Smak, do którego ludzie mają słabość słodki ostry
Najpopularniejsza forma przekąsek słodycze owoce

 +

Czego nie ma w Europie?

  • gotowanego pieczywa.
  • niesłodzonych herbat butelkowanych.
  • słodyczy z zielonej herbaty.
  • słodkich dań z fasoli.
  • słodzonego mięsa.
  • napoi na bazie proszkowanej herbaty i mleka

Czego nie ma w Chinach?

  • oczywiście kawy i czekolady. Znaczy, są wyroby kawopodobne i czekoladopodobne, obrzydliwe. Te prawdziwe można dorwać w zagranicznych sklepach i internecie, drogie jak fiks.
  • gazowanej wody mineralnej. W ogóle.
  • serów. Chyba, że drogie jak fiks.
  • produktów z pełnej mąki. W ogóle. Brązowego ryżu w ogóle.
  • niesłodzonego pieczywa typu europejskiego.
  • frytek, chyba, że w sieciówkach.

Zwróciliście uwagę jak sprzeczne są pola zdrowe/ niezdrowe? Dietetycy różnych kultur bijcie się!

Wartościowe? Podziel się!

O mnie

Współczesna wiedźma bez zadęcia, miotły i miotania zaklęć. Coach holistyczny i wróżka. Wierzy w głęboką wewnętrzną mądrość w każdym człowieku i to, że życiem rządzi miłość. I to, że naszym głównym zadaniem na ziemi jest doświadczać i dobrze się bawić.

Close